loading...
مسی
ismail7 بازدید : 134 شنبه 13 خرداد 1391 نظرات (0)

ستاره خلاق بارسا با نظر رونالدو در مورد پایان عصر بارسا موافق نیست

Xavi y Messiدر

آستانه رقابت های یورو 2012، نشریه اسپورت در گفتگویی مفصل با ژاوی ارناندز، هافبک خلاق تیم ملی اسپانیا، در مورد رقابت های پیش رو و همچنین فصل تازه به پایان رسیدن با این بازیکن باتجربه صحبت کرد.

 

متن کامل این را مصاحبه را به نقل از سایت طرفداری بخوانید:  

- جمله ’فوتبال مسئله مرگ و زندگی نیست، بلکه فراتر از آن است‘ چه مفهومی دارد؟

: ”واقعیت این است که خود این جمله همه چیز را می‌رساند. من این جمله را در بالای تختم دارم. هر بار قبل از خواب این جمله را می‌خوانم.“

ستاره خلاق بارسا با نظر رونالدو در مورد پایان عصر بارسا موافق نیست

Xavi y Messiدر
آستانه رقابت های یورو 2012، نشریه اسپورت در گفتگویی مفصل با ژاوی ارناندز، هافبک خلاق تیم ملی اسپانیا، در مورد رقابت های پیش رو و همچنین فصل تازه به پایان رسیدن با این بازیکن باتجربه صحبت کرد.

متن کامل این را مصاحبه را به نقل از سایت طرفداری بخوانید:  

- جمله ’فوتبال مسئله مرگ و زندگی نیست، بلکه فراتر از آن است‘ چه مفهومی دارد؟

: ”واقعیت این است که خود این جمله همه چیز را می‌رساند. من این جمله را در بالای تختم دارم. هر بار قبل از خواب این جمله را می‌خوانم.“

 

- پس شما شیفته این جمله بیل شنکلی، مربی اسطوره‌ای لیورپول هستید؟

: ”فوتبال برای من همه چیز است. من تلاش کرده‌ام که به جایی که اکنون هستم برسم. ولی من خوش‌شانس بودم که در مسیر صحیح قرار گرفتم. شما افرادی را می‌بینید که در مسیر اشتباه قرار می‌گیرند و به چیزی که می‌خواهند نمی‌رسند. من امیدوارم که از سال‌های باقیمانده دوران فوتبال خود لذت ببرم.“

 

- و تمام این‌ها با وجود مصدومیت‌ها است؟

: ”مشکل اینجاست که من می‌خواهم همیشه بازی کنم. خیلی مواقع پزشکان تیم به من می‌گفتند که کاملا آماده نیستی ولی من ترجیح می‌دادم بازی کنم. این مشکل من بود. من مشکلاتی در عضلاتم داشتم ولی با وجود مصدومیت بازی کردم. مشکل من این بود.“

 

- روزی که در نوکمپ در مقابل رئال مادرید تعویض شدی بسیار ناراحت بودی

: ”من نمی‌خواهم به آن اهمیت دهم. من در زمین احساس راحتی می‌کردم. این یک ناراحتی شخصی بود، نه چیزی بیشتر. من خودخواه نبودم، تا به حال نبوده‌ام و در آینده هم نیستم. این یک مسئله شخصی بود. من موقع به ثمر رسیدن گل تساوی بیشتر از همه خوشحالی کردم ولی گل رونالدو ناامیدکننده بود.“

 

- و در مورد حذف ناامیدکننده در مقابل چلسی ...

: ”بله در چهار سال گذشته بدترین اتفاقات 2 بار ناکامی در رسیدن به فینال بود و دو تیمی که ما را از رسیدن به فینال بازداشتند به قهرمانی رسیدند.“

 

- کدام بیشتر ناراحت کننده بود، چلسی یا اینتر؟

: ”بدون شک چلسی“

 

- چرا؟

: ”این حذف غیرعادلانه بود. در بازی مقابل اینتر آن‌ها بسیار خوب دفاع کردند. ولی این بار بی دقتی بازیکنان منجر به شکست شد. از دست دادن پنالتی و تک به تک‌ها. ما 2-0 جلو بودیم. یک بازیکن بیشتر داشتیم و یک پنالتی نیز از دست دادیم. این اتفاق‌ها می‌افتد. در بازی با اینتر باید 2 گل خورده را جبران می‌کردیم. بسیار مشکل‌تر بود. ولی در مقابل چلسی همه چیز در دستان ما بود. با این وجود هر دوی آن‌ها بسیار ناراحت کننده بود.“

 

- و در فینال چه کسی؟

: ”تورس و ماتا بودند و من برای آن‌ها ناراحت بودم. ولی حقیقت این است که پیروزی بایرن برای فوتبال بسیار بهتر بود، یک فرد کور هم می‌توانست این را ببیند. من واقعا از فینال لذت بردم. وقتی روبن یک پنالتی را از دست داد به نظر می‌رسید همه چیز مقدر شده است که چلسی قهرمان شود.“

 

- امسال به نظر می‌رسد توپ طلا بسیار رقابتی‌تر از همیشه است. نظر شما چیست؟

: ”توپ طلا برای مسی. این الزامی است، ولی مورینیو هر روز می‌گوید که توپ طلا باید به رونالدو برسد چون او لیگ را برده است. این قابل درک است که مورینیو حامی رونالدو است ولی مردم نظر دیگری در مورد فوتبال دارند. این پسر (مسی)دو سرعت دارد، ذهنی و فیزیکی. بقیه یکی دارند. هیچ کس مثل مسی نیست. او بهترین است. شماره 1 است. او کار با پایش خوب است و سرعت تفکر بالایی دارد. عده‌ای از بازیکنان سرعت تفکر و تصمیم‌گیری بالایی دارند و دیگران سرعت بالایی در ساق‌هایشان است، ولی مسی تنها کسی است که هر دو را با هم دارد.“

 

- شما قبل از ماه مارس گفتید که پپ می‌داند که بازیکنان تیم برای جدایی او آماده نیستند. آیا شما اکنون آماده‌اید؟

: ”این درست است که من گفتم که آماده نبودیم، ولی در آن زمان ما تصور نمی‌کردیم که جانشین او تیتو باشد. این انتخاب خوبی بود. چون همه چیز به خوبی پیش می‌رود، همان‌طور که با پپ بود. تیتو راهی را ادامه می‌دهد که خودش در ساختنش نقش داشته. ما می‌بینیم که او آماده است و به او احترام می‌گذاریم. ما تا مرگ با او هستیم. او اطلاعات فوتبالی بالایی دارد. او سبک پپ را دارد. او به خوبی نقش مربی را اجرا کرده است. قبلا پپ رهبر بوده و اینک نوبت به تیتو رسیده است. ما برای این اتفاق آماده‌ایم.“

 

- چرا در مطبوعات تا این حد در مورد تیتو شک وجود دارد؟

: ”این افراد همیشه شک دارند. حتی شک داشتند که آیا من می‌توانم برای بارسا بازی کنم، یا در مورد اینیستا هم همین حرف‌ها مطرح بود، آن‌ها شک داشتند که آیا پپ مربی خوبی خواهد بود، اگر مسی یک بازی گل نمی‌زد در مورد افت او صحبت می‌کردند. بعد از صحبت‌های کرایوف از من در این مورد پرسیده شد و من گفتم این یک باشگاه است، هرکس آزاد است در مورد ما صحبت کند. این شامل افراد داخل باشگاه هم می‌شود. 14 سال من در اینجا حضور دارم. این حرف‌ها چیز جدیدی نیست. ما آماده‌ایم که به صحبت‌های لاپورتا، کرایوف یا هر کس دیگر با بازی خود جواب دهیم و نشان دهیم که یک تیم پیروز هستیم.“ 

- چه چیزی در رختکن تیم ساکت بود؟

: ”من متوجه نمی‌شوم.“

 

- پپ گفت که چیزهای زیادی این فصل در رختکن ساکت بود.

: ”من منظور شما را نمی‌فهمم. در این مورد باید از پپ بپرسید، درست است؟“

 

- نظر شما در مورد صحبت رونالدو در مورد پایان دوره بارسا چیست؟

: ”من با رونالدو در مورد پایان دوره موافق نیستم. ما در 4 سال گذشته 14 عنوان قهرمانی از 19 عنوان ممکن را کسب کردیم و آن‌ها تنها 2 جام به دست آوردند. در این فصل ما از 6 جام ممکن 4 جام را به دست آوردیم و آن‌ها از 4 جام تنها 1 جام را به دست آوردند.“

 

- آیا شما پس از مرخصی آبیدال با او ملاقات داشته‌اید؟

: ”هنوز نه. ولی من با او صحبت کردم. من با پزشک او نیز صحبت کردم. حال او خوب است. نمونه او یک الگوی بزرگ در زندگی ورزشی من و حتی در سراسر زندگیم است. برای تمام کارهایی که برای باشگاه انجام داد از او متشکریم. ما در روز قبل از عمل در خانه او بودیم و با خانواده‌اش نیز صحبت کردیم.“

 

- به نظر می‌رسید بحث ملی بین بارسا و رئال به پایان رسیده است. ولی دل‌بوسکه به راموس و پیکه هشدار داد که اختلافات را کنار بگذارند.

:‌ ”اینجا همه با هم دوست هستند.“

 

- پس مفهوم صحبت دل‌بوسکه چه بود؟

: ”من نمی‌دانم. از او بپرسید. اگر مشکلی وجود داشته باشد باید به آن رسیدگی شود، مثل مشکلات داخل باشگاه. بازی‌های الکلاسیکو تنش‌هایی را ایجاد کرده است. ما صحبت کرده‌ایم و همه چیز را به روشنی گفته‌ایم تا سوبرداشت و احساس بدی ایجاد نشود. اگر غیر از این بود نیز جز صحبت در مورد جو خوب چیزی نمی‌گفتم. ما می‌خواهیم بار دیگر تاریخ‌ساز بشویم. ما می‌خواهیم قهرمانی اروپا را به دست آوریم تا نشان دهیم که این گروه هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.“

 

- نظرت در مورد صحبت‌های اسپرانزا آگویره؟

: ”سیاست نمی‌تواند در ورزش دخالت کند. این صحبت مشاجره‌هایی را به وجود آورد ولی نمی‌خواهم در این مسائل وارد شوم.“

 

- در مورد ویا؟

: ”ما از نبود او ضربه‌های زیادی خوردیم. ما به او در باشگاه و در تیم ملی نیاز داریم. او بازیکنی است که هدف دارد و انگیزه بالایی برای بازگشت به میادین دارد و همچنین یک دوست خوب است.“

 

- آیا زندگی در دودستگی ساندریسم و لاپورتیسم (رقابت لاپورتا رییس سابق باشگاه با راسل رییس فعلی) مشکل است؟

: ”نه. همه ما جزئی از بارسا هستیم. من جزئی از باشگاه هستم. قبلا لاپورتا رییس باشگاه بود و اکنون روسل رییس است. و مشخصا هردوی آن‌ها به دنبال موفقیت باشگاه هستند. من با آن‌ها صحبت کردم. با هر دوی آن‌ها روابط خوبی دارم. وقتی می‌بینم که عملکرد هر دوی آن‌ها برای باشگاه مفید بوده است به هر دو احترام می‌گذارم. هم لاپورتا و هم ساندرو بسیار عالی کار کرده‌اند. هر دو روابط خوبی با بازیکنان داشته‌اند و نظر بازیکنان و کاپیتان‌های تیم نسبت به هر دوی آن‌ها مثبت است. تا کنون همه چیز با ساندرو مانند زمان لاپورتا عالی پیش رفته است.“

 

- آیا جای خالی پپ احساس می‌شود؟

: ”بله، گرچه چیز زیادی برای صحبت در مورد آن وجود ندارد. او از ما بابت این 4 سال تشکر کرد و ما به او گفتیم که دلمان برایش تنگ می‌شود. او نیز احساس مشابهی داشت.“

 

- آیا شما احساس می‌کنید که با وجود نبردن تمام جام‌ها، این فصل بهترین فصل در 4 سال گذشته بوده است؟

: ”بله. هر سال ما بهتر از سال قبل بودیم. مشکل اینجاست که ما به اندازه سال‌های قبل موثر نبودیم. من حس می‌کنم که ما هر سال بهتر عمل کردیم. بازی با سیستم 3-4-3 در سن‌سیرو و برنابئو موفقیت بزرگی بود. ولی خوب بازی کردن همیشه تضمینی برای پیروزی نیست. پیروزی بسیار مشکل است.“

 

- مدعی اصلی قهرمانی در یورو بودن، مانعی برای شما به حساب نمیاید؟

: ”ما نباید تحت تاثیر این قرار بگیریم که مدعی اصلی قهرمانی هستیم. ما مدعی اصلی هستیم، به دلیل عملکردمان در 4 سال گذشته این را می‌پذیریم. ولی باید رقابت کنیم و هر بار قهرمانی نسبت به دفعه قبل سخت‌تر است. شما می‌دانید که ما چطور بازی می‌کنیم. ولی ما تیم قوی داریم. با وجود اینکه ویا و پویول را که نقش کلیدی در موفقیت‌هایمان داشته‌اند را همراه نداریم.“

 

- آیا آلمان رقیب اصلی شماست؟

: ”تیم‌های بسیار بیشتری رقیب ما هستند. هلند، پرتغال، ایتالیا و انگلستان نیز بسیار قوی هستند. ما باید تلاش کنیم تا بتوانیم به قهرمانی برسیم.“

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سلام به وبلاگم خوش آومدید لطفآنظر بدید اگر قصد تبادل لینک داریدبه سیستم تبادل لینک هوشمند بروید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کدام بهترین است؟
    بازی بعد مسی
    پنج شنبه، 9 آذر 1391
    دور برگشت 1/16 جام حذفی

    بارسلونا
    VS
    آلاوز
    ورزشگاه: نیوکمپ
    ساعت 00:00 بامداد (به وقت ایران)
    نتیجه بازي قبل مسی
    یکشنبه، 5 آذر 1391
    هفته 13 لالیگا

    لوانته
    0-4
    بارسلونا
    گلها: مسی (2)، اینیستا، فابرگاس
    آنتی رئال

    527059 471539926202408 729318945 n Lionel Vs Cristiano 2012

    آمار سایت
  • کل مطالب : 693
  • کل نظرات : 257
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 67
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 46
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 60
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 188
  • بازدید ماه : 69
  • بازدید سال : 6,662
  • بازدید کلی : 196,115
  • جدول لالیگا


    گلزنان برتر لیگ اسپانیا
    رده بندی باشگاه های اروپایی
    لباسهای این فصل مسی
    پخش مستقیم بازی های فوتبال
    صفحه اول روزنامه های ورزشی